ROZWIJAJ TALENT MÓWCY

7 kluczowych zasad rozwoju

Wystąpienia publiczne to temat, z którym łączy się jeden z największych lęków ludzkości! Pomimo obaw branża profesjonalnych wystąpień publicznych nadal się rozwija. A popyt na pracę profesjonalnych mówców jest coraz większy.

Zawsze będą potrzebni mówcy, którzy łącząc się ze swoimi odbiorcami, będą ich inspirować i motywować. Jeśli marzysz o rozwoju w obszarze przemówień  publicznych i czerpaniu z tego tytułu dochodów, ważne jest, aby przejść odpowiednie szkolenie - zarówno na scenie, jak i poza nią. Taki cel wymaga czegoś więcej niż tylko doskonałego mikrofonu, wymaga inteligentnej strategii i starannego wykonania od strony biznesowej.

CO CZYNI WSPANIAŁYCH MÓWCÓW WSPANIAŁYMI?

Co wyróżnia świetnych mówców? Czy to ich umiejętności oratorskie? Ich osobowość? Ich humor? Każdy mówca ma swój własny styl, ale tak naprawdę jest jedna prosta rzecz, która sprawia, że popyt na najlepszych mówców nie słabnie: zdolność wpływania na odbiorców tak, by ci chcieli zrobić przynajmniej jeden krok w swoim życiu, w kierunku pozytywnej zmiany. 

Umiejętność wpływania na publiczność, wymaga połączenia z publicznością. Zbudowanie prawdziwej więzi z publicznością wymaga czegoś więcej niż tylko świetnej treści, wymaga świetnego sposobu dostarczania tej treści.
W swojej książce “Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć”, John C. Maxwell wyjaśnia: „Ton, fleksja, synchronizacja, głośność, tempo - wszystko, co robisz za pomocą głosu coś przekazuje i może pomóc Ci połączyć się z innymi lub sprawi, że stracisz z nimi łączność podczas przemawiania”.

Dobra wiadomość jest taka, że umiejętności komunikacyjne są dokładnie tym: umiejętnościami. Można zatem nauczyć się ich, rozwinąć je lub udoskonalić. Kluczem jest zrozumienie, w jaki sposób ludzie łączą się z informacjami i jak je przyswajają.
I chociaż style przekazu mogą się różnić w zależności od mówcy, to zasady komunikacji pozostają takie same, a to dlatego, że większość społeczeństwa “konsumuje” informacje w przewidywalny sposób.

Roddy Galbraith, uznany na całym świecie mówca, mentor i twórca kursu Przemówień Publicznych według Metody Maxwella (Maxwell Method of Speaking) w naszym programie John Maxwell Team, opowiada o tym, jak pomógł tysiącom ludzi przezwyciężyć lęk przed przemawianiem:

Wejdźmy nieco bardziej w wiedzę, której dostarcza Roddy Galbraith i przyjrzyjmy się 7 niezawodnym sposobom, dzięki którym rozwiniesz się jako mówca:

SKONCENTRUJ UWAGĘ

Podstawą każdego skutecznego mówcy jest historia, którą ma do opowiedzenia. Jeśli chcesz mieć możliwość nawiązania kontaktu z innymi, musisz znać sens swojej historii, cel oraz sposób, w jaki masz nadzieję wpłynąć na swoich odbiorców. Ważne jest, aby wcześniej określić lub zidentyfikować temat, gatunek lub dziedzinę wiedzy.

Sekretem światowej klasy prezentacji są osobiste historie, a to dlatego, że mówienie w mniejszym stopniu opiera się na nauczaniu lub opowiadaniu, a bardziej na nawiązywaniu kontaktów i wywieraniu wpływu. Jednym z podstawowych modułów programu John Maxwell Team jest „Jak napisać udaną osobistą historię”. Twoja osobista historia zbuduje prawdopodobnie obszar Twojej największej przewagi konkurencyjnej, jako mówcy, ponieważ nikt inny nie ma takiej historii, jak Twoja.

STAŃ SIĘ DOBRY

Kiedy już wiesz, co masz do powiedzenia, musisz być w tym dobry. Być może zaskoczy Cię fakt, że nawet najbardziej doświadczeni i dobrze opłacani profesjonalni mówcy, systematycznie ćwiczą swoje przemówienia - nawet te, które wygłosili wielokrotnie.

Zaufanie to przygotowanie. Kiedy nadarza się okazja, jest już za późno na przygotowanie. Albo jesteś na to gotowy, albo nie. Scena jest miejscem, w którym chciałbyś stosować strategię “Udawaj dotąd, aż się uda”. Odbiorcy od razu będą wiedzieć, czy jesteś przygotowany, czy nie.

Nauka efektywniejszego mówienia to proces. Po drodze będą wstrząsy i upadki. Pomyśl o dziecku, które uczy się jeździć na rowerze. Oczywiście, zdarzają się ludzie, którzy mają „naturalny talent” do mówienia, ale większość z nich potrzebuje profesjonalnego wsparcia. Im więcej dajesz sobie okazji do nauki i im więcej wcielasz w życie tego, czego się nauczyłeś, tym szybszy będzie to proces.

„Kiedy nadarza się okazja, jest już za późno na przygotowania”. - John C. Maxwell

Postawa, ton, obecność i ruch to tylko kilka z niewerbalnych wskazówek, które są niezbędne do skutecznych przemówień publicznych. Co więcej, wraz z pojawieniem się telefonów z aparatem i mediów społecznościowych ważne jest, abyś pracował nad swoim przekazem, ponieważ nigdy nie wiesz, kto będzie nagrywał Twoją rozmowę. Czasy profesjonalnych nagrań w  studio obsługiwanym przez profesjonalny zespół odchodzą do lamusa. Teraz każdy ma aparat w dłoni, więc o wiele ważniejsze jest, abyś „był dobry”.

PRZEJDŹ DOBRY TRENING

Aby odnieść sukces jako płatny mówca, musisz najpierw zdobyć wiedzę i narzędzia niezbędne do tego, by stać się dobrym. Inwestowanie w swój rozwój jako mówca i influencer jest jak każde inne przedsięwzięcie w życiu, musisz iść naprzód w rozwoju.

„Jeśli się nie rozwijasz, nie idziesz do przodu”. - Paul Martinelli, światowej sławy mówca, trener i mentor

Znalezienie programu wysokiej jakości, który jest zarówno wiarygodny, jak i pełen wiedzy, by pomóc w rozwoju renomowanego mówcy, ma kluczowe znaczenie. To także świetny sposób na nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi z branży profesjonalnego przemawiania.

Zespół Johna Maxwella przeszkolił ponad 24 000 prelegentów, coachów i trenerów na całym świecie i stosuje rygorystyczny program nauczania, aby zapewnić każdemu, kto przystępuje do programu certyfikacji, wszystkie narzędzia niezbędne do zwiększenia ich wpływu i dochodów.

Pamiętaj, że jest czas na wygrywanie i czas na naukę. Jeśli koncentrujesz się tylko na byciu najlepszym, możesz stracić okazję, by stać się lepszym. Miej odwagę rozwijać się, ucząc się.

Kiedy już zdecydujesz się na konkretny program, skup się na tym jednym programie, abyś mógł przyjąć te zasady i zastosować własną perspektywę i historie. Następnie ćwicz, ćwicz, ćwicz! Dopiero po poświęceniu czasu i wysiłku będziesz w stanie określić, czy dane narzędzie lub technika działa, czy nie. Jeśli jakiś program lub sposób, w jaki go stosujesz, nie działa, wypróbuj inne podejście, zanim w ogóle zainwestujesz w inny program.

NABIERZ PEWNOŚCI SIEBIE

Bez względu na to, jak dobrzy jesteśmy w mówieniu tego, co mamy do powiedzenia, nigdy nie będziemy naprawdę wielcy bez pewności siebie. Nasze wyniki są odzwierciedleniem naszej własnej świadomości naszego potencjału i naszej zdolności do wykorzystania tego potencjału. Paul Martinelli, wiceprezes ds. rozwoju biznesowego zespołu Johna Maxwella, często mówi: „Nigdy nie osiągasz lepszych wyników niż własny wizerunek”.

Paul wie co nieco o obrazie siebie. Paul porzucił szkołę średnią, pochodził z biednej rodziny z klasy robotniczej w Pittsburghu. Przyszłość Paula nie wyglądała tak jasno. Przyznaje, że wcześnie wierzył, że życie toczy się przypadkowo, a nie planowo. Wszystko się zmieniło, gdy zaczął poważnie myśleć o rozwoju osobistym, dostrzegać własną wartość i tworzyć nowe przekonania. Ta celowa ścieżka rozwoju pomogła mu przezwyciężyć poważne zaburzenia jąkania, zyskać pewność siebie i przejść od woźnego do multimilionera, przedsiębiorcy, który dzieli teraz scenę z takimi osobami jak Seth Godin, Les Brown i John Maxwell.

System wierzeń danej osoby kieruje jej zachowaniem. Te systemy przekonań są zaprogramowane w nas na jeden z dwóch sposobów - albo przez nagły wpływ emocjonalny, w którym natychmiast przypisujemy przekonanie, albo przez ciągłą afirmację poprzez powtarzanie. Dlatego tak ważne jest, aby mieć dobrego trenera podczas swojego rozwoju jako mówca. Trudno jest dostrzec własny potencjał, ale jeszcze trudniej jest dostrzec swoje słabe punkty i samoograniczające przekonania.

BĄDŹ NATURALNY

Nigdy nie staraj się zaimponować publiczności. Skoncentruj się raczej na tym, jak możesz jej pomóc. Autor i mówca Donald Miller często mówi: „Bądź przewodnikiem, a nie bohaterem”. Bądź świadomy w formułowaniu swojej wiadomości, a także w tym, jak chcesz się zaprezentować innym. Twoim celem jest rozmowa z publicznością. Można to zrobić na jeden sposób: zamiast przesuwać oczy po całej widowni i chodzić tam i z powrotem, skup się na kilku osobach i poświęć kilka sekund, by spojrzeć im prosto w oczy. Nigdy nie chciej do nich mówić, chciej z nimi rozmawiać.

Fantastyczne przesłanie może zostać zniszczone podczas dostarczania, więc skupienie się na widowni jest jedną z cech charakterystycznych naszego ścieżki przemówień w zespole Johna Maxwella. Nie ma sposobu, aby przewidzieć, do jakiego rodzaju publiczności będziesz mówić w danym momencie, a całkowite uniknięcie pesymistów będzie prawie niemożliwe. Ważne jest, abyś nauczył się jednocześnie przekazywać przystępność i pewność siebie - jeśli potrafisz to zrobić, możesz mówić skutecznie w prawie każdym środowisku.

ZDOBĄDŹ PERSPEKTYWĘ BIZNESOWĄ

Aby być w biznesie jako mówca, musisz zacząć myśleć jak biznesmen. Bycie profesjonalnym mówcą to o wiele więcej niż tylko 30 minut spędzone na scenie.

Jeśli dopiero zaczynasz podróż do płatnych wystąpień publicznych, rzeczywistość jest taka, że ​​podczas tworzenia firmy będziesz musiał nosić kilka kapeluszy. Żaden z powyższych punktów nie ma nic wspólnego z Twoim talentem jako mówcy, ale mają one wiele wspólnego z Twoją przenikliwością biznesową. Prawdopodobnie od samego początku nie będziesz mieć asystenta ani agenta, więc ważne jest, aby mieć dobre, doświadczone wskazówki dotyczące tego rodzaju spraw biznesowych. W przeciwnym razie Twoja profesjonalna kariera mówienia może się skończyć, zanim jeszcze się zacznie.

7-150x150

ZACZNIJ DZIAŁAĆ

W niedawnym wywiadzie w podcast John Maxwell został zapytany o przeszkodę nr 1, z którą borykają się ludzie, gdy postanawiają zostać profesjonalnym mówcą, coachem lub trenerem. Powiedział: „Wiele razy oczekujemy odpowiedzi, zanim podejmiemy działania. Mówię ludziom, żeby po prostu wskoczyli do strumienia, zanurkowali w strumieniu, a my im pomożemy ”.

Jedną ze wspaniałych rzeczy w zespole Johna Maxwella jest to, że mamy kilka ścieżek uczenia się: mówienie, coaching, przedsiębiorczość, przywództwo i marketing - a nasi członkowie otwierają się na wszystkie te ścieżki, kiedy dołączają do naszego programu. Kiedy spotykasz się z ludźmi, słuchasz nowych członków kadry szkoleniowej i uzyskujesz niezwykle pomocne informacje, sprawy zaczynają w tobie rezonować. Prawdziwy postęp działa w ten sposób: podejmij działanie, podejmij decyzję, a wtedy nadejdzie odpowiedź.

KRÓTKI ZARYS PROGRAMU NAUCZANIA
METODY PRZEMAWIANIA MAXWELLA:

Jeśli chcesz zostać płatnym profesjonalnym mówcą, ważne jest, aby zrozumieć i wdrożyć tych 7 niezawodnych sposobów na rozpoczęcie.

Maxwell Leadership Certified Team przeszkolił dotychczas ponad 35 000 prelegentów na całym świecie i korzystamy z wszechstronnego programu nauczania, aby zapewnić, że masz wszystkie narzędzia niezbędne do zwiększenia ich wpływu, oddziaływania i dochodów. Oto zapowiedź kilku tematów, które poruszamy na naszej ścieżce przemówień:

Teraz, gdy poznałeś siedem sposobów na rozpoczęcie, jesteś o krok bliżej do zostania prelegentem. Niezależnie od tego, czy chcesz, aby kariera koncentrowała się na mówieniu, czy już jesteś mówcą i chcesz lepszych klientów, większych możliwości i większego wpływu, zespół Johna Maxwella może pomóc wypełnić lukę między tym, gdzie jesteś, a tym, gdzie chcesz być.

Zarejestruj się na bezpłatną rozmowę telefoniczną z jednym z naszych koordynatorów programu, aby sprawdzić, czy nasz program jest odpowiedni dla Ciebie.

Zarejestruj się na bezpłatną rozmowę.

POROZMAWIAJMY

Zarezerwuj bezpłatną rozmowę z Koordynatorem Programu i dowiedz się w jaki sposób program Maxwell Leadership Certified Team może wynieść Twoje umiejętności liderskie na wyższy poziom.

POŁĄCZMY SIĘ

ML-Certified-Team-Logo

Copyright © 2022 Maxwell Leadership Certified Team. Wszystkie Prawa Zastrzeżone.