Co warto zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Każdy przedsiębiorca, menedżer i przedstawiciel handlowy, zastanawia się czasem, co jeszcze warto zrobić, żeby wyróżnić nas na tle konkurencji?Jakie elementy powinienem uwzględnić, żebyśmy zostali zauważeni jako firma?

Skorzystaj z podpowiedzi trenerów – praktyków Maxwell Leadership Certified Team.

Jednym ze sposobów wyróżnienia się wśród konkurencji jest przemiana ze sprzedawcy w doradcę klienta. To jest jak zmiana miejsca przy stole negocjacyjnym. Opuszczam miejsce naprzeciwko klienta i zajmuję miejsce obok niego. Usuwam w ten sposób to, co nas dzieli i podążamy ramię w ramię w tym samym kierunku. Taka zmiana pozwala mi widzieć to samo, ponieważ  patrzymy z tej samej perspektywy. Łatwiej wtedy o wzajemne zrozumienie potrzeb i współdziałanie. Dostrzegam bardziej wyraźnie, w którym miejscu potrzebna jest moja pomoc i gdzie mogę pomóc zwiększyć efektywność działań klienta. – Rafał Szymański 

Na początku pomyślałam o odpowiednim nastawieniu do klienta. Bo przecież dobrze jest dobrze czuć się w miejscu, które ma mi pomóc. Jednakże, gdy głębiej się zastanowiłam, to mnie zazwyczaj zachwyca zwykła i niewymuszona próba nawiązania ze mną porozumienia. Mogę ją rozpoznać po tym, że ja i mój problem są najważniejsze. Widząc zaangażowanie na 100% – wiem, że mogę liczyć na owocną współpracę. A jeśli ostatecznie nie uda mi się pomóc – zapamiętam na przyszłość i chętnie będę polecać innym. – Izabela Miziołek 

Stawiałbym na element pozytywnego zaskoczenia klienta. Chodzi o taki rodzaj działania wnoszącego dodatkową wartość, który wywoła u klienta efekt “wow” wraz z chęcią podzielenia się tym doświadczeniem w gronie znajomych, np. w formie ustnej lub publicznej rekomendacji w mediach społecznościowych. Najlepiej – jeśli to możliwe – aby niespodzianka dla klienta była spersonalizowana, wykorzystująca wiedzę o preferencjach danego klienta czy grupy klientów – co lubią, co cenią, na czym im zależy. Jeśli element zaskoczenia będzie powiązany z wyjątkową kulturą osobistą podczas zaskakiwania klienta, którą powtórzymy w kolejnych kontaktach z tym klientem – wtedy jesteśmy na dobrej drodze do wyróżnienia się na tle konkurencji. Wspaniale, kiedy klient powie z satysfakcją: nie spodziewałem się czegoś takiego w takim miejscu – i nie będzie mu chodziło o dodatkowy rabat. – Jacek Siatkowski 

Jeśli jesteśmy szczerzy i oddani swojemu biznesowi, z wiarą i rzetelnością go prowadzimy a przy tym mamy jasno określone swoje dlaczego to robię, to nie mamy konkurencji. Pracując jako agent ubezpieczeniowy mam świadomość, że jest tysiące agentów, lecz ja jestem jedyna. Klient nie pracuje ze mną jako z agentem ale jako z człowiekiem. Szczera rozmowa, wsłuchiwanie się w jego potrzeby i dawanie mu jasnych rozwiązań powoduje, że współpracujemy ze sobą przez wiele lat. Klient chce czuć się wyjątkowy i mieć poczucie bezpieczeństwa, nie różnicując go, czy to osoba mająca małe czy duże potrzeby – bo to bardzo subiektywne odczucia. Podczas współpracy zachowanie spójności i wartości, zgodnych z naszymi obietnicami dot. współpracy w następnych latach jest szczególnie ważne. Każdy z klientów jest dla mnie „królem”. – Alina Roszczyńska 

Leave a Comment